En lten notis

Det är med blandade känslor jag idag efter sex års aktivt medlemskap och ett antal olika uppgifter inom partiet nu avsäger mig mitt medlemskap i Sverigedemokraterna med omedelbar verkan.

Det saknas förutsättningar att bedriva ett kommunalpolitiskt arbete som uppfyller en för mig rimlig ambitionsnivå. Orsaken står främst att finna i den egna kommunföreningsstyrelsens men även distriktsstyrelsens agerande i ett antal olika sammanhang.
Det har dessutom under den gångna veckan kommit till min kännedom att personer inom nämnda styrelser ånyo har spridit uppenbart falska uppgifter om min person och roll inom partiet. Måttet är nu rågat för min del.

Min röst i de kommande Europaparlaments- och riksdagsvalen kommer med stor sannolikhet att tillfalla Sverigedemokraterna. I valen till fullmäktige- och Västra Götalandsregionen kommer jag med all sannolikhet att avstå från att rösta. Min partibeteckning kommer således att se ut såhär (-) under resten av mandatperioden.

Jag ber i övrigt att få tacka för den tid som varit inom partiet.
Krister Maconi

KS- och KF-ledamot (SD)

Explore posts in the same categories: Sverigedemokraterna

One Comment på “En lten notis”

  1. utflyttad boråsare Says:

    Tråkigt att läsa Krister, du satte färg på politiken i Borås med dina träffsäkra formuleringar och övertygande retorik. Hoppas få se dig i något annat sammanhang i politiken framöver.


Kommentera

