Gnölande ungpropagandister i UMR

Det lokala politiska etablissemanget drar sig inte för att i olika sammanhang och i sann nymoderat tvärpolitisk anda bereda den med Expo närbesläktade och likaledes välfinansierade kampanjorganisationen Ungdom Mot Rasism (UMR) en plattform i kampen mot Sverigedemokraterna. Hängivna tanken på det mångkulturalistiska lyckoriket har de fåtaliga aktivisterna kastat sig ut i den lokala debatten med mer entusiasmen och ilska än eftertanke. Måhända har stödet från den parlamentariska extremvänstern i form av nestorn och ”gammelbolsheviken” Lennart Ivan Andreasson och hans hantlangare, den inte överdrivet begåvade ”twitterkungen” Friedrich Legnemark bidragit till det upphetsade tonläget i UMR:arnas senaste insändare. Hur som haver, min lilla insändarreplik nådde sitt slutmål i dagens BT och hade följande korta ordalydelse:

Jag tänker inte tiga i talarstolen!

Sverigedemokraterna (SD) har de senaste åren varit en återkommande måltavla för den offentligfinansierade kampanjorganisationen Ungdom Mot Rasism (UMR). Det är viktigt att kommunfullmäktige, Borås högsta beslutande organ slår vakt om de fria ordet och inte låter debatten begränsas av självutnämnda åsiktspoliser. Två unga representanter för UMR i Borås, varav en även innehar förtroendeuppdrag för Miljöpartiet utgjuter sin ilska (BT 29/8) genom de sedvanliga invektiven över undertecknad som påstås ta för mycket plats i fullmäktiges talarstol. Jag får tyvärr meddela mina två antagonister att jag även fortsättningsvis respektlöst och fördomsfritt kommer att ta alla i mitt tycke angelägna debatter med mina politiska motståndare. Endast lagen och det goda omdömet bör sätta gränser för yttrande- och tryckfriheten! SD står för traditionella familjevärderingar och meritokrati vilket är väl förenligt, om inte rentav en grundförutsättning för en sansad syn på jämställdhetsarbetet. Avslutningsvis får jag glädja mig åt om min ringa person lyckas locka fler åhörare till fullmäktiges alltför ofta glesbefolkade läktare. Välkomna allihop!

 

Krister Maconi

Fullmäktigeledamot (SD)

Explore posts in the same categories: Mångkulturalismen

One Comment på “Gnölande ungpropagandister i UMR”

  1. Sossar? No Says:

    Bra skrivet! Äntligen någon som vågar tala fritt!


Kommentera

